Domů Historie Technika Zásahy Naše činnost Rozdělení směn Akce Kontakty
Dnes je úterý 28.03.2023, svátek slaví Soňa a od 18:30 slouží směna č.4

Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/

Foto 1 Foto 2 Foto 3

Technická data:

        posádka:
1 + 1
        délka: 10 070 mm
        šířka: 2 500 mm
        výška: 3 900 mm
        provozní hmotnost:  27 932 kg
        výkon motoru:  440 kW
        výrobce motoru:  DAIMLER AG
        max. rychlost:
105 km/h

 

Hasiva:

        Voda:
8000l
        Pěna: 900l
        Prášek: 250kg
        CO2: 120kg

Foto 4 Foto 5 Foto 6

Podvozek a kabina

Vozidlo je postaveno na šestikolovém podvozku MB 3360 A 6×4.2 Ac­tros, osazeném krátkou kabinou. Mercedes pohání motor o výkonu 440 kW, jehož sílu na kola přenáší převodovka s automatizovaným řazením Telligent II. Kabina skýtá prostor pro řidiče a jednoho hasiče/velitele vozu. Velitel má ve svém opěradle integrován dýchací přístroj Dräger, přístroj pro řidiče je pak uchycen v držáku mezi oběma sedadly.

Oba členové osádky mají možnost pomocí joysticků obsluhovat lafetové proudnice vozidla – řidič má své joysticky na středové konzoli, velitel vozu pak na loketních opěrkách sedadla. Obslužný panel vozidla je polohovatelný – systémy a čerpadlo tedy může přes CAN sběrnici opět ovládat jak řidič, tak velitel. Na středové konzoli najdeme ještě ovládací prvky infra kamery FLIR, která je umístěna na pravém předním rohu automobilu.

V kabině nechybí ani monitory s výstupy z barevné videokamery, couvací kamery a infrakamery FLIR. Monitor ve středu kabiny je opět polohovatelný, výstup tedy může sledovat jak velitel vozu, tak řidič, popřípadě samozřejmě oba z nich.

Podvozek chrání před žárem a plameny šestice trysek o výkonu cca 75 l/min při 10 barech, před každou nápravou dvojice z nich. Rovněž na podvozku je uchycen i elektrohydrau­lický naviják Rotzler s lanem vyvedeným na přední nárazník vozu.

Při stání v garáži je vůz napájen ze sítě prostřednictvím samoodpojovací zásuvky Rettbox-air. Tato zásuvka slouží k napájení elektrického kompresoru, automatické nabíječky a vyhřívání motoru vozidla.

Čerpadlo

Čerpadlo je čtyřstupňové, kombinované, typ NH55 Rosenbauer, ovládané řídicím systémem Rosenbauer Logic Control Systém (RLCS). Dosahuje jmenovitého výkonu 5500 l/min při 10 barech, vysokotlaká část 400 l/min při 40 barech. Čerpadlo jsou osazena LCD displejem s ovládacím panelem jak u čerpadla, tak v kabině vozu. Samozřejmostí je systém Pump&Roll, umožňující stříkání za jízdy.

O přiměšování pěny se stará automatický systém Rosenbauer VT Fix-mix, který umožňuje přimísení pěnidla v poměru 1%, 3% a 6%.

Pro rychlý zásah slouží u vozu dvojice navijáků – jeden s 60 metrovou hadicí, druhý s hadicí o délce 80 metrů, oba vybaveny pistolovou proudnicí NePiRo Ergo. O ochraně podvozku tryskami jsme se již zmínili výše.

Prášek a sníh

Jelikož se jedná o kombinovaný hasící automobil, je vůz vybaven i práškovým a sněhovým hasicím zařízením.

Práškové hasicí zařízení v sobě skýtá 250 kg BC prášku, který se dobře snáší s pěnou. Pro jeho aplikaci slouží 30 m složené hadice s práškovou pistolí o výkonu 2,5 kg/s a dostřikem 8 metrů.

Co se hašení CO2 týče, jsou ve vozidle 4 lahve o objemu 30 kg– celkem tedy 120 kg CO2. Stejně jako u prášku je i zde k aplikaci 30 metrová hadice se sněhovou proudnicí o výkonu 0,8 kg/s.

Monitory

Střešní – RM 60 E – je schopen hasit vodou a pěnou a jeho výkon dosahuje 5 000 l/min při 10 barech. Průtok lze elektronicky regulovat v rozsahu 100–50%. Při plném proudu je dostřik tohoto monitoru 93 metrů. O osvětlení místa aplikace hasební látky slouží dvojicí xenonových 55 W světlometů, které se zapínají automaticky při provozu.

Přední – RM 15 E – rovněž určen pro aplikaci vody i pěny a to při výkonu 1500 l/min. dostřik při plném proudu dosahuje 45 metrů. Je uchycen na nárazníku vozu a osazen jedním xenonovým světlometem 55 W.

Osvětlení

Pro nasvětlení místa zásahu slouží pneumaticky vysouvaný osvětlovací stožár osazený čtyřmi 1 000 W xenonovými světlomety. Je napájen přímo z elektrosoustavy vozidla. Když jsme u napájení – co se týče samotné potřeby elektrické energie v případě zásahu, je vozidlo vybaveno elektrocentrálou RS 14 Rosenbauer o výkonu 14 kVA.

Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011 Mercedes Benz Buffalo 3 a 4 /ACTROS 3360/ 25.11.2011

Programming Core Trade s.r.o. | Product by CoreWEB © 2011 | Všechna práva vyhrazena | HTML | CSS | SEO | Mapa stránek